Plán školní družiny – říjen 2025

Přinášíme aktuální plán naší školní družiny na měsíc říjen.

 

Kouzla podzimu

Pohádkový příběh  

Celoroční projekt-Kouzelná říše přátelství 

„Radost, hra, přátelství – místo, kde každý září!“  

Na okraji podzimního lesa žil malý Ježek Bodlinka. Celé léto si hrál, ale teď nastal čas připravit se na zimu. Jenže měl problém – neměl dost listí na svůj pelíšek! 
Děti mu pomohly – sbíraly listy, šišky, kaštany a vyráběly podzimní dekorace. Společně mu vytvořily krásný úkryt. 
Když přišla Drakiáda, Bodlinka se radoval, jak vítr unáší draky vysoko do oblak. 
A nakonec, při Strašidelném odpoledni, si děti vyrobily masky a pomohly Bodlince schovat se před zimními strašidly. 

 

Podzimní aktivity 

  • Drakiáda – výroba a pouštění draků, radost z pohybu i větru. 
  • Podzimní tvořivé dílny – práce s listím, kaštany, šiškami; pomoc Ježkovi Bodlince. 
  • Strašidelné odpoledne (Halloween) – výroba masek, kouzla podzimní noci. 
  • Barevné dny podzimu – tematické oblečení podle barev listí. 
  • Ježkův den – zábavné odpoledne s hrami, tvořením a přírodou. 
  • Canisterapie – setkání se psy a péče o zvířata v podzimu. 
  • Záchranné složky – vzdělávací program o práci hasičů, policie a záchranářů. 
  • Pečení perníčků – provoněný závěr měsíce. 

 

Plán podle tříd 

1.A 

  • Pohádky B. Němcové a K. J. Erbena – dramatizace pohádky 
  • Den s podzimními pokusy 
  • Tvoření zvířátek z kaštanů 

Propojení s příběhem: 
Pomáháme Bodlince postavit úkryt – zkoumáme, jak příroda reaguje na podzim, a tvoříme zvířátka, která se chystají na zimu. 

 

1.B 

  • Pohádková družina „S Bobem a Bobkem“ 
  • Tvorba sádrových halloweenských dýní 

Propojení s příběhem: 
Bob a Bobek navštíví Bodlinku a pomohou mu vyzdobit pelíšek dýněmi, aby měl radost i ve tmě. 

 

2.A, PT, 1.M, 2.B 

  • Strašidelné odpoledne – Halloween, výroba masek 
  • Barevné dny podzimu – oblečení podle podzimních barev 
  • Ježkův den – zábavné odpoledne 
  • Záchranné složky – 24.10. 2.A, 2.B 
  • Konzervace listů 2.B 
  • Dlabání dýní  

Propojení s příběhem: 

 Děti pomáhají Bodlince během barevných dnů hledat jeho kamarády v lese a při Halloweenu ho brání před strašidly. 
Záchranné složky jim ukazují, jak umět pomáhat v reálném světě – stejně jako ony pomáhají Ježkovi. 

 

3.A 

  • Barevný podzim – zvířátka podzimního lesa (stopy, hlasy, úkryty) 
  • Koláž „Barvy podzimu“ z listů a plodů 
  • Canisterapie s fenkou Vivi – edukativní program 
  • 22.10. Canisterapie s retrívrem Olafem 

Propojení s příběhem: 
Poznáváme les Bodlinky, nasloucháme zvířatům a učíme se, jak jim můžeme pomáhat. Canisterapie ukazuje dětem, jak zvířata pomáhají lidem. 

3.B 

  • Poznávání podzimní přírody a sbírání plodů 
  • Tvorba dekorací z přírodnin, výzdoba třídy 
  • Výroba a pouštění draků 
  • Halloween – tradice, zvyky, tvoření 
  • Pečení a zdobení perníčků 

Propojení s příběhem: 
Děti společně s Bodlinkou objevují vůně a chutě podzimu. Učí se, že péče a radost jdou ruku v ruce – jako když se sdílí perníčky po práci. 

 

4.A, 4.B 

  • Dlabání dýní 
  • Poznávání kouzel podzimu, procházky po okolí 
  • Dopravní výchova – poznávání značek 
  • Výroba duchů z látky 
  • Povídání o Halloweenu a Dušičkách 
  • Pohybové hry, čtení oblíbené knihy 

Propojení s příběhem: 
Na procházkách děti hledají stezky, kudy Ježek Bodlinka chodí. Učí se bezpečně pohybovat venku a poznávat, jak se mění svět kolem nás. 

 

Podzimní prázdniny / státní svátek 

Termíny dle školního kalendáře. 
Čas pro odpočinek, procházky a sdílení zážitků. 

V průběhu října rozvíjíme u dětí dovednosti, které vycházejí z principů metodiky Skills Builder – tedy schopnost spolupracovat, komunikovat, přemýšlet a rozvíjet svou tvořivost. Vše se děje přirozeně, prostřednictvím her, tvoření a společných zážitků. 

Děti se při jednotlivých činnostech učí: 

  • spolupracovat – domlouvat se, pomáhat si, sdílet nápady (např. při Drakiádě, tvoření nebo skupinových hrách), 
  • komunikovat a naslouchat – při pohádkách, dramatizacích a společných rozhovorech se učí vyjádřit své pocity i naslouchat druhým 
  • řešit problémy a hledat cesty – například při výrobě draků, pokusech nebo tvoření z přírodnin 
  • být tvořiví a otevření nápadům – rozvíjejí fantazii při podzimním tvoření, výzdobě i hrách s přírodninami 
  • zůstat pozitivní a dotahovat věci do konce – učí se překonávat drobné nezdary, mít radost z výsledků své práce 
  • vést a pomáhat druhým – starší děti pomáhají mladším, učí se zodpovědnosti a vzájemné ohleduplnosti 

 

 

Autor/ka: Administrátor webu
Publikováno: 6.10.2025
Zpět na úvod

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies